DE WENS VAN DE KLANT
Ons team was gevraagd te helpen bij het weer op de kaart krijgen van het restaurant d’Vijff Vlieghen in Amsterdam. Met een historie zoals die van d’Vijff Vlieghen mag het niet vergaan tussen alle nieuwe hippe tenten van Amsterdam. Vandaar de taak om nieuw leven in de zaak te brengen en het terug op de kaart te zetten.
HET BRILJANTE IDEE
Een F&B marketing project van vier maanden lang, gestart op de 1 december 2017.
Vier maanden lang ging het bekende restaurant d’Vijff Vlieghen een partnerschap aan met de Nolet Distilleerderij uit Schiedam en opende zij samen de pop-up bar genaamd: ‘Bar de Vlieg’. Op het menu stond een mooie selectie aan drank van het assortiment van de 325 jaar oude distilleerderij met bijpassende bites van restaurant d’Vijff Vlieghen. Zowel d’Vijff Vlieghen als de Nolet Distilleerderij hebben een rijke historie en zijn jarenlang enorm succesvol geweest nationaal en internationaal. Een samenwerking lag daarom voor de hand. Naast het uitwerken van dit idee organiseerden wij het promotie evenement in deze pop-up bar.
DE WIN-WIN
Bar De Vlieg is nog steeds in gebruik en nu officieel onderdeel van restaurant d’Vijff Vlieghen! Het evenement heeft het gewenste nieuwe publiek getrokken naar het restaurant en de bar. Het promotie evenement, dat was bedoeld om een andere doelgroep (de Millenial) te bereiken, was een schot in de roos. Onder de indruk van het interieur en de rijke historie, bleef het nieuwe publiek komen ook na het evenement.
Locatie | Spuistraat 294, Amsterdam |
Open | Woensdag - Zondag |
Distilleerderij | Hoofdstraat 14, Schiedam |